/image/87/2/peugeot-onyx-concept-home.42872.jpg

Η Peugeot φρόντισε να κάνει ξανά το όνειρο πραγματικότητα, με το supercar του 21ου αιώνα: το Onyx. Χτισμένο πάνω σε ένα βασικό σχέδιο, το Onyx δημιουργήθηκε από ‘παθιασμένους’ που άντλησαν την έμπνευσή τους από τον κόσμο των αγώνων.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ CONCEPT ONYX

ΤΟ SUPERCAR ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ

i

Με τον V8 κινητήρα τοποθετημένο πίσω και προς το κέντρο, το Onyx προσελκύει τους θαυμαστές του σε έναν κόσμο υψηλών επιδόσεων, με απόλυτη ασφάλεια χάρη στην εμπνευσμένη θέση οδήγησης. Πέρα από την άκρως εντυπωσιακή του εμφάνιση, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί νέα φυσικά υλικά στην κατασκευή του, που δίνουν νέα διάσταση στον όρο αποδοτικότητα.

Η Peugeot, μία τις παλαιότερες μάρκες αυτοκινήτων, δεν σταμάτησε ποτέ στην 204 ετών ιστορία της, να εκφράζει το πάθος της για καινοτομία. Πρόκειται επίσης για τη μοναδική μάρκα που προσφέρει μία πλήρη γκάμα προϊόντων προσωπικής μετακίνησης : ποδήλατα, μοτοσυκλέτες, ελαφρά επαγγελματικά, επιβατικά.

Το Onyx, το Onyx Concept bike και το Onyx Concept scooter, είναι, το καθένα με το δικό του τρόπο, οι εκφραστές αυτού του οράματος.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Το εντυπωσιακό αμάξωμα τονίζεται ακόμα περισσότερο χάρη στις έντονες αντιθέσεις των υλικών και των χρωμάτων του. Φτιαγμένο από τα χέρια κορυφαίου καλλιτέχνη, στο αμάξωμα ξεχωρίζουν αρχικά τα φτερά και οι πόρτες από φύλλα καθαρού χαλκού. Τα υπόλοιπα μέρη του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα σε μαύρη ματ απόχρωση.

Στο μπροστινό μέρος, που δείχνει έτοιμο να σκίσει τον αέρα, ξεχωρίζουν η κάθετη μάσκα, τα λεπτά full-LED φωτιστικά σώματα που φαίνονται να καταλαμβάνουν τον απολύτως απαραίτητο χώρο. Η ρευστότητα του εμπρός μέρους σε αυτό το σημείο διακόπτεται: ένας αεραγωγός οδηγεί τον αέρα βαθιά μέσα στον κινητήρα και ακριβώς δίπλα του ένας άλλος εισχωρεί μέσα στο αμάξωμα.

Τα πίσω φώτα υιοθετούν τη σχεδιαστική προσέγγιση των ιχνών από 3 νύχια, χαρακτηριστικό πλέον της φωτιστικής ταυτότητας των μοντέλων της Peugeot. Έντονη είναι και η παρουσία των αεροτομών που διαχειρίζονται την κάθετη και πλευρική ροή του αέρα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Απαραίτητες για να περάσεις από την εικόνα της εξωτερικής εμφάνισης στο εντυπωσιακό εσωτερικό οι πόρτες, εξασφαλίζουν άνετη πρόσβαση χάρη στο μηχανισμό διπλής κίνησης. Με το άνοιγμα, το εξωτερικό φύλλο χαλκού διαχωρίζεται από το εσωτερικό της πόρτας, μετακινείται προς τα πλάγια για λίγα εκατοστά και στη συνέχεια περιστρέφεται στον άξονά του.

Σε ολόκληρο το εσωτερικό, από το πάτωμα μέχρι την οροφή, κυριαρχεί η αίσθηση της φυσικής φωτεινότητας, με το design και τα υλικά να αντανακλούν τη διορατικότητα των σχεδιαστών. Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό γίνεται αισθητή η απουσία των περιττών υλικών, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη αξία σε ότι είναι απολύτως χρήσιμο.

Με κυρίαρχο υλικό το βελούδο, το μικρό και ταυτόχρονα φαρδύ εσωτερικό, δίνει την αίσθηση της μονοκόμματης ‘κάψουλας’ γεγονός που ενισχύεται και από την πλήρη απουσία εμφανών ενώσεων. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ένα νέο τύπο “ξύλου”, με την ονομασία Newspaper Wood. Πρόκειται για μία νέα μέθοδο κατασκευής τμημάτων, από πεπιεσμένο και μορφοποιημένο χαρτί παλιών εφημερίδων.

Υβριδικός κινητήρας 3.7 V8 HDi PF

Ένα πρωτοποριακό τμήμα του αυτοκινήτου είναι και το σασί του που έχει εξελιχθεί με την τεχνογνωσία της Peugeot Sport σε συνεργασία με το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης του ομίλου.

Κατασκευασμένο από μονοκόμματο carbon, το κεντρικό τμήμα της κατασκευής αποτελείται από 12 κομμάτια. Περιλαμβάνει τα εμπρός και πίσω ράμφη, που παίζουν και το ρόλο των αντιστρεπτικών δοκών. Η στρεπτική ακαμψία και το βάρος της όλης κατασκευής εμφανίζονται θεαματικά βελτιωμένα, με το συνολικό βάρος του πλαισίου να μην ξεπερνά τα 100 κιλά.

Πάνω στο σασί από ανθρακονήματα στηρίζεται ο κινητήρας 3.7 hybrid V8 HDi PF που συγκεντρώνει την εμπειρία της Peugeot Sport, από τους αγώνες στις πίστες ολόκληρου του κόσμου.

Για την ψύξη του V8 φροντίζουν οι αεραγωγοί μεταβλητής διατομής (τύπου ‘NACA’), ενώ η συνολική απόδοση του είναι 600 ίπποι που φτάνουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων.

Η εκπληκτική αυτή απόδοση κρίνεται ιδανική για ένα αυτοκίνητο τόσο συμμαζεμένων διαστάσεων. 4,65μ μήκος, 2,20μ. πλάτος, 1,13μ. ύψος και 1.100 κιλά βάρος. Στην όλη αισθητική συμβάλλουν και οι ζάντες των 20" με ελαστικά ειδικά εξελιγμένα από τη Michelin, διαστάσεων 275/30 εμπρός και 345/30 πίσω. Οι ζάντες βιδώνουν κατευθείαν από τις πλήμνες στο σασί με διπλή τριγωνική διάταξη και οι αναρτήσεις βρίσκονται εσωτερικά στο εμπρός και πίσω μέρος του σασί.

Με την έξυπνη τεχνολογία HYbrid4 γίνεται ανάκτηση της κινητικής ενέργειας, που κανονικά χάνεται, στη φάση του φρεναρίσματος. Κατόπιν η ενέργεια αυτή αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου και αποδίδεται ξανά αυτόματα κατά τη φάση της επιτάχυνσης, επιτυγχάνοντας πρόσθετη ισχύ (boost) που φτάνει τους 80 ίππους. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται το παραμικρό για τη συγκεκριμένη λειτουργία, γεγονός που αποτέλεσε και αληθινή πρόκληση για τους σχεδιαστές του συστήματος. Οι σχεδιαστές κινητήρων έπρεπε να εξελίξουν το σύστημα ώστε να συνεργάζεται με ένα κινητήρα προορισμένο να λειτουργεί σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Με λιγότερο από 2 κιλά/ίππο, το Onyx επιτυγχάνει μοναδικές επιδόσεις χωρίς κανένα συμβιβασμό στη μοναδικότητα του στυλ και της κομψής εμφάνισης. Χαρακτηριστικό στοιχείο του αμαξώματος του Onyx είναι και το εντελώς επίπεδο πάτωμα από ανθρακονήματα που παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του «ground effect». Με αυτό τον τρόπο, περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατό η χρήση πρόσθετων αεροδυναμικών βοηθημάτων. Αρκούν μόνο οι προεκτάσεις του σασί από αναθρακονήματα και το κινητό πίσω σποϊλερ που φορτίζει τον πίσω άξονα στη φάση της επιβράδυνσης. Για το φρενάρισμα φροντίζουν οι 4 δίσκοι από ανθαρακονήματα (380χλστ εμπρός 355χλστ. πίσω).

ΠΟΔΗΛΑΤΟ CONCEPT BIKE

/image/89/2/peugeot-onyx-concept-bike-600.42892.jpg

Για το πρωτότυπο ποδήλατο Onyx, οι σχεδιαστές της Peugeot Cycles, εμπνεύστηκαν από το Onyx και κατασκεύασαν ένα εντελώς αντισυμβατικό ποδήλατο που δείχνει το όραμα της μάρκας σε ότι αφορά το σχεδιασμό του μέλλοντος, μέσα από μία κατασκευή με ιδιαίτερο στυλ.

Οι λεπτές γραμμές του μονοκόκ σκελετού από ανθρακονήματα, βελτιστοποιούν την αεροδυναμική του πρωτότυπου ποδηλάτου Onyx. Από το ίδιο υλικό είναι φτιαγμένοι και οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 800χλστ. και η βάση της σέλλας, γεγονός που συμβάλλει στις επιδόσεις. Τίποτα δεν πρόκειται να εμποδίσει τη βόλτα σας!

Όλα τα συρματόσχοινα, καθώς και τα φρένα είναι πλήρως ενσωματωμένα στο σκελετό. Η μπαταρία παρέχει ενέργεια σε ένα αεροδυναμικό πίνακα ελέγχου και δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα ηλεκτρικών αλλαγών των ταχυτήτων.

CONCEPT SCOOTER

/image/89/3/peugeot-onyx-concept-scooter-600.42893.jpg

Οι πόλεις αλλάζουν και μαζί τους και τα προϊόντα μετακίνησης. Κάτι μεταξύ μηχανοκίνητου 2κυκλου και αυτοκινήτου, το Onyx Concept Scooter αποτελεί μία καινοτόμο εναλλακτική σε 3 τροχούς, διαθέτοντας παράλληλα την ικανότητα να μετατρέπεται σε μοτοσυκλέτα ή scooter, ανάλογα με τις επιθυμίες ή τις ανάγκες του χρήστη του.

Με στυλιστικές επιρροές από τα αυτοκίνητα της μάρκας, αυτό το… 2 σε 1 σούπερ τρίκυκλο διαθέτει αθλητική εμφάνιση με ρευστές γραμμές και ένα τεράστιο πίσω ελαστικό διαστάσεων 200/50 R17, που παραπέμπει σε αγωνιστική μοτοσυκλέτα της κατηγορίας hypersport.

Με διαστάσεις για χρήση σε φαρδείς δρόμους, σχεδιασμένο όμως για μέσα στην πόλη, το έξυπνα σχεδιασμένο Onyx Concept Scooter δίνει στον αναβάτη την εναλλακτική χρήσης είτε μίας μοτοσυκλέτας ή ενός scooter. Υπάρχουν δύο επίπεδα διαμόρφωσης που συνδυάζουν την οδηγική απόλαυση και την πρακτικότητα.