/image/73/7/peugeot_308gti_2015_146_fr-1920x1080.474737.jpg

WLTP

Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure

Το πρωτόκολλο WLTP (Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure - Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων) αποτελεί την νέα κανονιστική διαδικασία  δοκιμών για τη μέτρηση των εκπομπών CO2 και την κατανάλωση καυσίμου ελαφρών οχημάτων* υπό τυποποιημένες (εργαστηριακές) συνθήκες.

Το πρωτόκολλο WLTP αντικατέστησε την προηγούμενη διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση των εκπομπών CO2 και την κατανάλωση καυσίμου ελαφρών οχημάτων (NEDC) που τέθηκε σε ισχύ το 1992. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, όλα τα νέα μοντέλα που διατίθενται στο εμπόριο για πρώτη φορά και από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, όλα τα οχήματα που πωλούνται, λαμβάνουν έγκριση τύπου σύμφωνα με το WLTP. είναι πιστοποιημένα με WLTP. Αυτό το νέο πρωτόκολλο εργαστηριακών δοκιμών θα συμπληρωθεί από τη νέα διαδικασία μέτρησης εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες χρήσης RDE (Real Driving Emissions).

Το νέο πρωτόκολλο WLTP θα δώσει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να έχουν ακριβέστερη εικόνα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 του οχήματός τους.

Η PEUGEOT ΚΑΙ ΤΟ WLTP

/image/73/8/peugeot-essence-2018-003-fr.474738.jpg

Σε ότι αφορά στις εκπομπές ρύπων, τα αυτοκίνητα της  Peugeot που διαθέτουν κινητήρες Euro 6.2 πληρούν απο σήμερα τα όρια εκπομπών που θα τεθούν σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Χάρη στις επιλογές της Peugeot  σε επίπεδο τεχνολογίας που έγιναν εν αναμονή των κανονισμών (SRC στους κινητήρες Diesel και FAP στους κινητήρες βενζίνης), τα μοντέλα της Peugeot έχουν λάβει ευρωπαϊκή έγκριση τύπου κατά WLTP (υποχρεωτικά για όλα τα επιβατικά οχήματα από τον Σεπτέμβριο του 2018) που πλησιάζει τις πραγματικές συνθήκες χρήσης του οχήματος.

Επιπλέον, ο Όμιλος PSA υποστήριξε δημοσίως την εφαρμογή αυτής της νέας διαδικασίας από τις αρχές του 2015. Επιπλέον, προκειμένου να ενημερώσει καλύτερα τους πελάτες του, ο Όμιλος PSA έχει λάβει μέρος σε μια διαδικασία διαφάνειας, δημοσιεύοντας από το 2016 στον ιστότοπο της μάρκας, την κατανάλωση καυσίμου των μοντέλων της και από τον Μάρτιο του 2018 τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (Nox) σε πραγματικές συνθήκες, βάσει ενός πρωτοκόλλου που αναπτύχθηκε με ΜΚΟ (T&E και FNE) και πιστοποιήθηκε από ανεξάρτητο φορέα (Bureau Veritas).

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ WLTP ;

Τροποποιήσεις τυποποιημένων διαδικασιών δοκιμών

Μετρήσεις εκπομπών για να καθοριστούν οι απαραίτητες τροποποιήσεις
στα επιβατικά αυτοκίνητα
Επιμήκυνση της διανυόμενης απόστασης κατά τη διάρκεια των κύκλων μέρτησης

Πραγματοποίηση δοκιμών με αυξημένη ταχύτητα

Πιο ρεαλιστικός τρόπος οδήγησης Αύξηση της χρονικής διάρκειας των δοκιμών κάθε κύκλου μέτρησης

ΑΠΟ ΤΟ NEDC ΣΤΟ WLTP

Σκοπός της νέας διαδικασίας WLTP είναι, ειδικότερα, η καλύτερη απεικόνιση των πραγματικών συνθηκών χρήσης των οχημάτων και των σημερινών τεχνολογιών τους κατά τη διαδικασία έγκρισης τύπου. Καθορίζει αυστηρότερες συνθήκες δοκιμών και πιο δυναμικό προφίλ οδήγησης από τον προηγούμενο κύκλο NEDC που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 90. Η δομή του βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα οδήγησης, ενώ το NEDC βασίζεται σε θεωρητικό προφίλ οδήγησης. 

Οι τιμές των μετρήσεων σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP είναι ακριβέστερες, διότι λαμβάνει υπόψη τις προδιαγραφές κάθε οχήματος, συμπεριλαμβανομένου και του συνόλου του πρόσθετου εξοπλισμού του, η επίδραση του οποίου μπορεί να είναι σημαντική τόσο στην κατανάλωση καυσίμου όσο και στις εκπομπές CO2. Οι τιμές κατά WLTP είναι, σε ορισμένες περιπτώσεις, υψηλότερες από τις τιμές κατά NEDC για το ίδιο αυτοκίνητο. Αυτό δεν σημαίνει ότι η κατανάλωση καυσίμου αυξήθηκε, είναι απλώς μια νέα μέτρηση που βασίζεται σε ένα αυστηρότερο και πληρέστερο πλαίσιο αναφοράς, αντανακλώντας έτσι καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες χρήσης των αυτοκινήτων.

ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

NEDC VS WLTP

NEDC

WLTP

Κύκλος δοκιμής

Ενιαίος κύκλος δοκιμών

Δυναμικός κύκλος περισσότερο αντιπροσωπευτικός των πραγματικών συνθηκών οδήγησης

Διάρκεια κύκλου δοκιμής

20 λεπτά

30 λεπτά

Απόσταση κύκλου δοκιμής

11 χιλιόμετρα

 23,25 χιλιόμετρα

Φάσεις οδήγησης

2 φάσεις που προσομοιάζουν 66% οδήγηση σε αστικό κύκλο

και 34% οδήγηση εκτός πόλης

4 φάσεις που προσομοιάζουν

52% οδήγηση σε αστικό κύκλο

και 48% οδήγηση εκτός πόλης

Μέση ωριάια ταχύτητα

 34 χλμ/ώρα

46,5 χλμ/ώρα

Ανώτατη ταχύτητα

120 χλμ/ώρα

131 χλμ/ώρα

Επίδραση πρόσθετου εξοπλισμού

 

Το NEDC δεν λαμβάνει υπόψη του την επίδραση του πρόσθετου εξοπλισμού στις εκπομπές CO2 και την ενεργειακή απόδοση

Λαμβάνεται υπόψη ο πρόσθετος εξοπλισμός, ανάλογα με το μοντέλο

Αλλαγές ταχυτήτων

 Προκαθορισμένες αλλαγές

Αλλαγές υπολογισμένες εκ των προτέρων, για κάθε όχημα ξεχωριστά

Θερμοκρασίες θαλάμου δοκιμής

Οι μετρήσεις πραγματοποιούνται σε θερμοκρασίες μεταξύ 20° και 30°C

Οι μετρήσεις πραγματοποιούνται σε θερμοκρασία 23 °C και η  

μέτρηση CO2 ανάγεται στους 14 °C

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

REAL DRIVING EMISSIONS – RDE

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, εκτός από το πρωτόκολλο WLTP, οι κατασκευαστές οφείλουν να μετρούν τις εκπομπές των προϊόντων τους σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, γνωστές και ως RDE*. Η οδηγία αφορά όλα τα οχήματα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και στην Ελβετία, την Τουρκία, τη Νορβηγία, το Λιχτενστάιν, το Ισραήλ και την Ιρλανδία.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών RDE, οι εκπομπές ρύπων όπως είναι τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα μικροσωματίδια, μετρώνται σε ανοιχτό δρόμο και όχι στο εργαστήριο ή σε πίστα δοκιμών, ώστε να παρέχεται μία πιο ρεαλιστική πληροφόρηση.

FAQ

  • Τι σημαίνουν τα αρχικά WLTP;
  • Τι είναι ένας κύκλος κατά WLTP;
  • Τι σημαίνει για εμένα το WLTP;
  • Τι σημαίνουν τα αρχικά RDE;
  • Τι είναι το EURO 6;
  • Τι είναι η τεχνολογία SCR;

  • Ποια η διαδικασία πιστοποίησης/έγκρισης τύπου;
  • Γιατί πρέπει να αλλάξει η διαδικασία πιστοποίησης;
  • Θα αυξηθεί η κατανάλωση του αυτοκινήτου μου;
  • Ποιες είναι οι προθεσμίες για την εφαρμογή;

WLTP : είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων για τα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα).

Πρόκειται για μια νέα διαδικασία δοκιμών που παρέχει μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 ενός οχήματος σε σχέση με τις πραγματικές συθήκες χρήσης. Από τον Σεπτέμβριο του 2018, όλα τα οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά πρέπει να έχουν λάβει έγκριση τύπου σύμφωνα με τη νέα διαδικασία WLTP. Το πρωτόκολλο WLTP θα αντικαταστήσει σταδιακά το προηγούμενο πρωτόκολλο NEDC (New European Driving Cycle).

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ενός αυτοκινήτου εξαρτώνται από τις εκάστοτε συνθήκες χρήσης και οδήγησης. Για τον λόγο αυτό, πλήθος δεδομένων απ’ όλο τον κόσμο συλλέχθηκε και χρησιμοποιήθηκε για να οριστούν οι τέσσερις αντιπροσωπευτικές φάσεις του πρωτοκόλλου WLTP, οι οποίες ορίζονται από τέσσερις μέσες ωριαίες ταχύτητες: χαμηλή, μέση, υψηλή και πολύ υψηλή.

Σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, λαμβάνονται μετρήσεις σε  διαφορετικές συνθήκες (πέδηση, επιτάχυνση, στάση) με διάφορους τρόπους, ώστε να αντικατοπτρίζουν τις καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Ο συνδυασμός αυτών των φάσεων παρέχει αυτό που είναι γνωστό ως «κύκλος οδήγησης».

Η κατανάλωση καυσίμου για τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης, diesel, για τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, απεικονίζεται με τέσσερις διαφορετικές τιμές που αντιπροσωπεύουν τις τέσσερις διαφορετικές φάσεις – συνθήκες οδήγησης καθώς και με μία πέμπτη τιμή που αντιπροσωπεύει τον συνδυασμένο κύκλο.

Η έναρξη ισχύος του πρωτοκόλλου WLTP σημαίνει ότι η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 που αναφέρονται στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος αντικατοπτρίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις τιμές που αντιστοιχούν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Η διαδικασία WLTP, η οποία λαμβάνει υπόψη συγκεκριμένο πρόσθετο εξοπλισμό (π.χ. ηλιοροφή ή χειμερινά ελαστικά), σας παρέχει τη δυνατότητα να έχετε πιο ρεαλιστικές τιμές βάσει της ακριβούς διαμόρφωσης του δικού σας αυτοκινήτου.

Οι πιο ρεαλιστικές τιμές σημαίνουν φυσικά ότι τα οχήματα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα εμφανίζουν υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και υψηλότερες τιμές εκπομπών CO2, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών) θα εμφανίζουν μειωμένη αυτονομία.

RDE : Είναι το ακρωνύμιο των λέξεων Real Driving Emissions (Εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης). Πρόκειται για μια νέα διαδικασία για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων, όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα μικροσωματίδια.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, οι δοκιμές RDE πραγματοποιούνται σε ανοιχτό δρόμο και πραγματικές συνθήκες οδήγησης κι όχι στο εργαστήριο. Αυτές οι μετρήσεις γίνονται με τη χρήση μιας συσκευής που ονομάζεται PEMS (Portable Emissions Measurement System - φορητό σύστημα μέτρησης εκπομπών) και συνδέεται στο πίσω μέρος του οχήματος κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Το Euro 6 είναι το ισχύον πρότυπο που θέτει τα όρια εκπομπών ρύπων. Ορίζει τις ανώτατες τιμές εκπομπών για τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, που είναι χαμηλότερες σε σχέση με το προηγούμενο πρότυπο, το Euro 5.

Από τον Σεπτέμβριο του 2018 *, το πρότυπο Euro 6 εισέρχεται σε ένα δεύτερο στάδιο: το Euro 6.2, το οποίο καθορίζει ακόμη χαμηλότερα όρια μικροσωματιδίων από το προηγούμενο για οχήματα που κινούνται από βενζινοκινητήρα.

*Ισχύει για καινούργια οχήματα. Τα οχήματα νέου τύπου υπόκεινται στα νέα πρότυπα εκπομπών από την 1η Σεπτεμβρίου 2017.

Για να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές ρύπων ενός οχήματος, στο σύστημα απαγωγής καυσαερίων των οχημάτων με κινητήρα diesel προστίθεται διάλυμα αμμωνίας (ουρία), που ονομάζεται AdBlue®. Η επιλεκτική καταλυτική αναγωγή με το AdBlue® μειώνει τα οξείδια του αζώτου έως και 90%. Στη συνέχεια, τα κατάλοιπα που εκλύονται στην ατμόσφαιρα είναι κυρίως υδρατμοί, άζωτο και CO2

Σύνολο τυποποιημένων παραμέτρων, συμπεριλαμβανομένου του κύκλου δοκιμής, για την έγκριση τύπου οχημάτων. Επίσης, μια ενιαία διαδικασία έγκρισης τύπου καθιστά δυνατή τη σύγκριση των καταναλώσεων και των εκπομπών CO2 των διαφόρων οχημάτων μεταξύ τους.

Το πρωτόκολλο NEDC (Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης) τέθηκε σε ισχύ από το 1992 και θα αντικατασταθεί από το WLTP για όλους τους τύπους οχημάτων από την 1η Σεπτεμβρίου 2018.

Η προηγούμενη διαδικασία (NEDC) αποδείχθηκε λιγότερο αντιπροσωπευτική σε ότι αφορά τη χρήση ενός αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Οι καταναλώσεις καυσίμου που θα ανακοινωθούν και έχουν μετρηθεί βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, θα πλησιάζουν περισσότερο στην πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Δεν θα υπάρξει καμία επίπτωση στην κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου σας με αυτές τις νέες τιμές WLTP. Η διαδικασία δοκιμής WLTP θα οδηγήσει σε υψηλότερη τιμή εκπομπών CO2 (γρ/χλμ.) για το ίδιο όχημα σε σύγκριση με το NEDC, απλώς και μόνο επειδή είναι μια αυστηρότερη και μεγαλύτερη δοκιμή - πράγμα που σημαίνει ότι το WLTP αντικατοπτρίζει καλύτερα σημερινή κατάσταση. Με άλλα λόγια, η υψηλότερη τιμή του CO2 δεν σημαίνει αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά μια πιο ρεαλιστική τιμή CO2 λόγω της αλλαγής στον τρόπο δοκιμής των οχημάτων.

Σύμφωνα με την κείμενη εθνική νομοθεσία (Ν. 4537/2018, Άρθρο 117, Παράγραφος 5 - ΦΕΚ Α' 84/15-05-2018) «Ειδικά ως προς την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2), έως 31.8.2019 θα λαμβάνονται υπόψη οι τιμές, σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC), ενώ, από 1.9.2019 και εφεξής, οι τιμές σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP)».