SKIP TO CONTENT
ΥΔΡΟΚΙΝΗΣΗ PEUGEOT

ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ PEUGEOT

Πιέζοντας ακόμη περισσότερο την απαίτησή της να μειώσει δραστικά τις τοπικές εκπομπές των οχημάτων της, η PEUGEOT γίνεται ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που προσφέρει σειριακή παραγωγή, από το 2021, στην κατηγορία των συμπαγών van, εκτός από τα θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα της με μπαταρία, μια ηλεκτρική έκδοση που τροφοδοτείται από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, που αποτελείται από:

 

  • Μια κυψέλη καυσίμου που παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για την ώθηση του οχήματος χρησιμοποιώντας το υδρογόνο στη δεξαμενή,
  • Μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 10,5 kWh επαναφορτιζόμενη από το ηλεκτρικό δίκτυο, η οποία τροφοδοτεί και τον ηλεκτροκινητήρα σε ορισμένες φάσεις οδήγησης.

 

Προικισμένο με ισχυρή προσωπικότητα, πρόσβαση στα κέντρα των πόλεων σιωπηλά, χωρίς εκπομπές CO2 και χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τις χρήσιμες υπηρεσίες, το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen αποτελεί μια επιπλέον προσφορά μετακίνησης. Ως απάντηση στις προσδοκίες και τις ανάγκες των επαγγελματιών πελατών καθώς και πολλών αστικών κοινοτήτων που ενδιαφέρονται για τη διατήρηση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους.

Το PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen γίνεται έτσι το πιο πρόσφατο σύμβολο της στρατηγικής «Εκτεταμένης ισχύος επιλογής» της μάρκας, επιτρέποντας σε κάθε πελάτη να επιλέξει από μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, τους καταλληλότερους για τη χρήση που θέλει.

 

Η ηλεκτρική έκδοση κυψελών καυσίμου υδρογόνου επιβεβαιώνει την ταχεία ανάπτυξη της εξηλεκτρισμένης γκάμας του μοντέλου Peugeot EXPERT. Η εισαγωγή του μοντέλου e-EXPERT το 2020, που απέσπασε και τον τίτλο "International Van της Χρονιάς".

Το νέο PEUGEOT e-EXPERT διαθέτει:

 

  • Να καλύπτει όλες τις αποστάσεις χωρίς τοπικές εκπομπές CO2
  • Να γεμίζει με υδρογόνο σε 3 λεπτά για 400 km αυτονομίας στον κύκλο πιστοποίησης WLTP (εκκρεμεί η πιστοποίηση)*
  • Μια υποδοχή φόρτισης για την μπαταρία υψηλής τάσης
  • Διαθέσιμο σε δύο μήκη (Standard και Long) με τα ίδια χαρακτηριστικά όγκου φόρτωσης με τις εκδόσεις diesel και full-electric
  • Έως 6,1 m³ όγκος φόρτωσης
  • Έως 1.100 kg ωφέλιμο φορτίο
  • Δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.000 kg

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι η απάντηση στις ολοένα και πιο πολυάριθμες και σύνθετες ανάγκες και χρήσεις των επαγγελματιών, που εγγυάται μεγαλύτερη ελευθερία στις απαιτήσεις που έχουν.  Αυτή επιτρέπει:

 

  • Μεγαλύτερη αυτονομία, ζωτικής σημασίας δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των ελαφρών φορτηγών λειτουργούν σε πυκνοκατοικημένα κέντρα πόλεων, όπου η ζήτηση για λύσεις μηδενικών εκπομπών γίνεται ολοένα και πιο αναγκαία.
  • Η πλήρης διατήρηση μιας από τις βασικές λειτουργίες των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων: η μεταφορά ογκωδών και βαρέων αντικειμένων
  • Πρωτοφανής υλικοτεχνική ευελιξία και βελτιστοποίηση χρήσης

 

Η αποκαλούμενη «ηλεκτρική λύση κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεσαίας ισχύος», συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου, της τεχνολογίας μπαταρίας και της ηλεκτρικής πρόσφυσης.

Το υδρογόνο που περιέχεται στη δεξαμενή τροφοδοτεί την κυψέλη καυσίμου, η οποία παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για την ώθηση του οχήματος, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης παρέχει μεταξύ άλλων, την ισχύ που απαιτείται για να εγγυηθεί δυναμική απόδοση. Ολόκληρο το σύστημα είναι ενσωματωμένο στο όχημα με τέτοιο τρόπο που δεν επιβάλλει κανένα συμβιβασμό όσον αφορά τον όγκο ή το ωφέλιμο φορτίο.

 

Το υδρογόνο γίνεται πλέον βασικός πυλώνας της ενεργειακής μετάβασης με την ανακοίνωση πολλών διεθνών έργων. Ειδικότερα στην Ευρώπη, το οικοσύστημα αναπτύσσεται και οι επενδύσεις της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Καθαρού Υδρογόνου υπολογίζονται σε περίπου 60 δισεκατομμύρια ευρώ για την προώθηση αυτής της λύσης. Ο αριθμός των σταθμών υδρογόνου στην Ευρώπη αυξάνεται συνεχώς και η μάρκα PEUGEOT συνεργάζεται απευθείας με προμηθευτές ενέργειας για να προσφέρει επιλογές στους πελάτες της.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ

Βασισμένο στην πολυενεργειακή πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen είναι ένα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό όχημα, που συνδυάζει δύο ενσωματωμένες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας. Τα συστατικά στοιχεία αυτής της τεχνολογίας είναι τα εξής:

 

  • Μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα στο μπροστινό μέρος του οχήματος, παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, συνδυάζοντας το υδρογόνο που περιέχεται στη δεξαμενή και το οξυγόνο του αέρα. Εκπέμπει μόνο υδρατμούς μέσω του σωλήνα εξάτμισης
  • Ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη με μέγιστη ισχύ 100 kW και με μέγιστη ροπή 260 Nm. Αυτή η ηλεκτρική αλυσίδα έλξης, τοποθετημένη στον μπροστινό άξονα, είναι παρόμοια με αυτή του PEUGEOT e-EXPERT (full-electric), το οποίο διακρίνεται ιδιαίτερα από μια μειωτική ταχύτητα προσαρμοσμένη στους περιορισμούς φόρτωσης λόγω της χρήσης οχημάτων κοινής χρήσης
  • Μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, που βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα της καμπίνας, έχει χωρητικότητα 10,5 kWh και απόδοση 90 kW
  • Τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα
  • Ένα σύστημα δεξαμενής αποτελούμενο από 3 κυλίνδρους αποθήκευσης υδρογόνου που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο και συνολικής χωρητικότητας 4,4 kg υπό πίεση 700 Bar.

 

Το νέο PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen προσφέρει έως και 400 km αθροιστική αυτονομία σύμφωνα με το πρωτόκολλο πιστοποίησης WLTP (Παγκόσμιες εναρμονισμένες διαδικασίες δοκιμής ελαφρών οχημάτων, όχημα σε διαδικασία πιστοποίησης), που αναλύεται ως εξής: 

 

  • 350 km μέσω της κυψέλης καυσίμου υδρογόνου 
  • 50 km μέσω μπαταρίας υψηλής τάσης

Η μπαταρία υψηλής τάσης (10,5 kWh) επαναφορτίζεται μέσω της υποδοχής φόρτισης που βρίσκεται στο αριστερό μπροστινό φτερό. Ο τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW επιτρέπει τους ακόλουθους χρόνους φόρτισης:

 

  • Aπό Wall Box 11 kW (32A): πλήρης φόρτιση σε λιγότερο από μία ώρα
  • Aπό ενισχυμένη πρίζα (16A): πλήρης φόρτιση σε 3 ώρες
  • Aπό τυπική πρίζα (8Α): πλήρης φόρτιση σε 6 ώρες

 

Οι διαφορετικές φάσεις λειτουργίας του συστήματος «ηλεκτρικού συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου με βυσματοποίηση μέσης ισχύος» είναι οι εξής:

 

  • Κατά την εκκίνηση και σε χαμηλή ταχύτητα: η μπαταρία υψηλής τάσης από μόνη της παρέχει στον ηλεκτροκινητήρα την απαιτούμενη ισχύ για πρόσφυση
  • Σε σταθεροποιημένη ταχύτητα: η κυψέλη καυσίμου παρέχει ενέργεια απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα
  • Στις φάσεις επιτάχυνσης, προσπέρασης ή ανηφόρας: η κυψέλη καυσίμου και η μπαταρία υψηλής τάσης συνδυάζονται για να παρέχουν από κοινού ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα
  • Κατά τις φάσεις πέδησης και επιβράδυνσης, ο ηλεκτροκινητήρας επαναφορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης

 

Η ισχύς είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση για άμεση απόκριση, χωρίς κραδασμούς, χωρίς θόρυβο, αλλαγή ταχυτήτων, χωρίς οσμές και φυσικά χωρίς CO2. Οι υδρατμοί που απορρίπτονται μέσω του σωλήνα εξάτμισης είναι η μόνη εκπομπή από το σύστημα.

 

Προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πεζών, στην πόλη και με ταχύτητα έως και 30 km/h, ακούγεται ένα ηχητικό σήμα που σηματοδοτεί την παρουσία του οχήματος σε ταχύτητα εμπρός και όπισθεν.

 

Για να μπορούν οι χρήστες να απολαμβάνουν το όχημά τους με απόλυτη ηρεμία, η μπαταρία υψηλής τάσης είναι εγγυημένη για 8 χρόνια ή 160.000 km για τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητας φόρτισής της.

TO iCockpit® ΤΟΥ ΝΕΟΥ PEUGEOT HYDROGEN

Στο επίπεδο της θέσης οδήγησης, η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί:

 

  • το χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων "e-Toggle", τέλεια ενσωματωμένο και εργονομικό, παρέχει πρόσβαση στις λειτουργίες Park / Reverse / Neutral / Drive και Brake,
  • ο επιλογέας 3 τρόπων οδήγησης, Eco / Normal / Power
  • το ηλεκτρικό χειριστήριο χειρόφρενου
  • ένα πλευρικό δίχτυ αποθήκευσης συνδεδεμένο στο ηλεκτρικό στήριγμα του χειρόφρενου

Το νέο PEUGEOT e-Expert Hydrogen προσφέρει 3 τρόπους οδήγησης από τον επιλογέα λειτουργίας:

 

  • Eco (60 kW, 190 Nm): προωθεί την εμβέλεια
  • Κανονική (80 kW, 210 Nm): βέλτιστη για καθημερινή χρήση
  • Ισχύς (100 kW, 260 Nm): βελτιστοποιεί την απόδοση κατά τη μεταφορά βαρέων φορτίων

 

Δύο λειτουργίες πέδησης είναι διαθέσιμες, με κατάλληλους τύπους αναγέννησης μπαταρίας:

 

  • μέτρια, για αισθήσεις κοντά σε θερμικό όχημα
  • αυξημένο (προσβάσιμο από το κουμπί "B", για το "Brake" που βρίσκεται στο χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων), για έντονη επιβράδυνση όταν αφήνετε το πεντάλ γκαζιού

Το νέο PEUGEOT e-Expert Hydrogen είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό χειρόφρενο. Εκτός από την απελευθέρωση χώρου στο δάπεδο, αυτή η αυτόματη λειτουργία προσφέρει άνεση και ηρεμία στην καθημερινή οδήγηση.

 

Η οθόνη  στο ταμπλό του οχήαμτος, μοιράζει όλες αυτές τις πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαχείριση ενός ηλεκτρικού οχήματος με κυψέλες υδρογόνου:

 

  • έναν μετρητή ισχύος για την προβολή του επιπέδου κατανάλωσης ενέργειας (ECO, ενεργειακή βελτιστοποίηση ή POWER, μέγιστη ισχύς ή CHARGE για ανάκτηση ενέργειας)
  • ένα μετρητή στάθμης υδρογόνου
  • ένα μετρητή στάθμης φόρτισης μπαταρίας
  • μια μεγάλη οθόνη για την εμφάνιση πληροφοριών από τον ενσωματωμένο υπολογιστή και την περιοχή